søndag den 22. april 2012

Mine urtehave


Purløg er noget af det første der viser sig i haven.

Dernæst står mine HVIDLØG -så flotte og gør sig til - de vil være klar til høst i juli/aug

Derefter har jeg godt med RABARBER - vi elsker Rabarber - kompot el. Grød


TIMIAN er der sat 2 blokke ud

Så dukker FRANSK ESDRAGON op - den har en finere smag end den Rusiske Esdragon

og OREGANO kommer forsigtigt frem

2.års PERSILLE er flyttet til ny kasse


Løvstikken har jeg haft i mange år - den  kommer flittigt hvert år - den er fin
 at komme i kogevandet hos de nye kartofler.

Så fandt jeg lige en flot ROSMARIN i Plantorama - dejligt.

Der var også noget FENNIKEL - det har vi før prøvet i en god sommer,
her blev de fine - så nu må vi se.

Dette er 2.års JORDBÆR "Korona" - store flotte søde bær,
1.års står i en anden kasse.
RUCOLAEN er klar til udsætning nu den 23.april 2012

ROMAINE  Salat med den dejlige nøddeagtige smag -
vi må lige se om den også skal ud nu.

STIKKELSBÆRbusk er klar til at give fine bær.

SOLBÆRbusk også med fine bær
har lige smagt solbær/boysenbær marmelade - smagte dejligt.

STIKKELSBÆRbusk også med masser af bær til grød uhm.

Så har vi lavet dette BLÅBÆRbed - bliver spændende hvor mange bær vi får.
Ferskentræ står med fine blomster - april 2012

'
BOYSENBÆR tornfri er godt igang - april 2012
BROMBÆR tornfri "BLACK SATIN" - april 2012
Lækre PÆRER "Clara Friis" - Franks træ - april 2012


 

Jeg har også sat kartofler "Exquisa "- en asparges kartoffel lignende sort - dejlig fast og oval
Jeg sået Kørvel  Spinat har jeg også sået - det er nogen år siden jeg har haft det, så det skulle prøves i år
Bønner -lav sort - vil jeg også have i år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar